برخورد با یک دل شکستگی می‌تواند یک تجربه هیجانی چالش برانگیز باشد. مهم است که به خود زمان و مکان برای بهبودی اختصاص دهید، اما مراحلی نیز وجود دارد که می‌توانید برای کمک به روند ادامه کار بردارید. در زیر هشت مرحله وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند بر دل شکستگی غلبه کنید و سفر به سمت شفا را آغاز کنید:

1. به خود اجازه غصه خوردنرا بدهید

اولین قدم برای غلبه بر دل شکستگی این است که به خود اجازه دهید از دست دادن رابطه یا احساسات نافرجام غمگین شوید. احساس طیفی از احساسات مانند غم و اندوه، عصبانیت یا سردرگمی طبیعی است. به خود اجازه دهید تا این احساسات را به طور کامل تجربه کنید و درک کنید که این بخشی طبیعی از روند درمان است.

2. به دنبال حمایت باشید

در این زمان دشوار، بسیار مهم است که از دوستان، خانواده یا حتی یک درمانگر کمک بگیرید. صحبت کردن در مورد احساسات خود با کسی که به شما اهمیت می دهد می‌تواند به شما آرامش دهد و به شما کمک کند دیدگاه خود را به دست آورید. احاطه کردن خود با یک سیستم پشتیبانی می‌تواند روند درمان را قابل کنترل تر کند.

3. خودمراقبتیرا تمرین کنید

درگیر شدن در فعالیت های خودمراقبتی می‌تواند تأثیر مثبتی بر رفاه عاطفی شما داشته باشد. برای انجام کارهایی که از آنها لذت می برید و برایتان خوشبختی می آورد وقت بگذارید. این ممکن است شامل ورزش کردن، تمرین تمرکز حواس یا مدیتیشن، دنبال کردن سرگرمی ها، یا نوازش کردن خود با تشریفات مراقبت از خود باشد.

خوشبختی

4. تأمل کنید و بیاموزید

دلشکستگی فرصتی برای خوداندیشی و رشد شخصی فراهم می کند. زمانی را به فکر کردن در مورد رابطه یا احساسات خود برای علاقه خود اختصاص دهید. در نظر بگیرید که چه چیزی از این تجربه آموخته اید و چگونه می‌تواند روابط آینده شما را شکل دهد. از این به عنوان فرصتی برای پیشرفت شخصی استفاده کنید.

5. تعیین مرزها

تعیین حد و مرز در هنگام برخورد با دل شکستگی ضروری است. در صورت لزوم، تماس با دوست یا شریک سابق خود را محدود کنید تا به خودتان فضایی برای بهبودی بدون اینکه دائماً آنها را یادآوری کنید، باز کنید. مرزهای مشخصی برای خود تعیین کنید و در صورت نیاز با آنها ارتباط برقرار کنید.

6. روی خودتان تمرکز کنید

انرژی خود را به سمت رشد شخصی و بهبود خود هدایت کنید. برای خود اهداف تعیین کنید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید. بر شادی، رفاه و پیشرفت شخصی خود تمرکز کنید. این تغییر تمرکز به شما کمک می کند تا حس کنترل و هدف را در زندگی خود به دست آورید.

7. اجتناب از روابط بازگشتی

اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که در یک رابطه جدید به دنبال آرامش باشید، اما مهم است که قبل از دنبال کردن یک رابطه عاشقانه دیگر به خودتان زمان بدهید تا بهبود پیدا کنید. روابط بازگشتی اغلب ثبات عاطفی مورد نیاز برای بهبودی را فراهم نمی کند و می‌تواند منجر به شکستگی بیشتر شود. قبل از وارد شدن به یک رابطه جدید، برای پردازش کامل احساسات خود وقت بگذارید.

8. زمان شفامی دهد

بهبودی از دل شکستگی زمان می برد و لازم است با خود صبور باشید. درک کنید که بهبودی روندی تدریجی است و فراز و نشیب هایی در این راه وجود خواهد داشت. در نهایت، با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که درد کاهش می یابد و می‌توانید با احساس تازه ای از خود به جلو حرکت کنید.

به یاد داشته باشید که روند بهبودی هر فردی منحصر به فرد است و مهم است که به سفر خود احترام بگذارید. در طول این فرآیند با خودتان مهربان باشید و در صورت نیاز از متخصص کمک بگیرید.


 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...